Urząd Gminy Regimin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.regimin.pl.
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Sekretariat Urzędu Gminy
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku Urzędu Gminy w Regiminie prowadzi wejście od ul. Adama Rzewuskiego. Budynek składa się z parteru, I piętra i II piętra. Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dla osób na wózkach dostępny jest hol główny na parterze budynku, w którym znajdują się: • kasa urzędu gminy, • Urząd Stanu Cywilnego, • sala ślubów, • stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, • stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych, • stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarowania odpadami komunalnymi oraz • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Toaleta znajdująca się w korytarzu urzędu wyposażona jest w uchwyt do podtrzymania się, zamontowany na ścianie przy misce ustępowej.
W budynku nie ma: windy, platformy schodowej dla osób niepełnosprawnych, windy schodowej, krzesełka schodowego – potrzebnych m.in. dla transportu osób niepełnosprawnych na wyższe kondygnacje budynku Urzędu Gminy.
Przed budynkiem znajduje się parking na 5 miejsc postojowych wraz z dodatkowo wyznaczonym jednym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych. W pobliżu budynku Urzędu Gminy, po drugiej stronie ulicy z wyznaczonym przejściem dla pieszych, znajduje się drugi parking z zapewnieniem 29 miejsc postojowych wraz z dodatkowo wyznaczonymi dwoma miejscami postojowymi dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Urząd Gminy w Regiminie nie posiada personelu, który może w interaktywny sposób zapewnić tłumaczenie informacji na język migowy. Osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą mieć utrudnienia z powodu braku możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Na parterze budynku Urzędu Gminy nie ma stanowiska informacyjnego do bezpośredniej obsługi interesanta. Punkt taki znajduje się na pierwszym piętrze budynku urzędu gminy - pokój nr 8. W przypadku gdy osoba ze szczególnymi potrzebami ma konieczność wizyty w wydziałach na wyższych piętrach, po zgłoszeniu ustnym bądź telefonicznym, umówieniu terminu, odpowiedni pracownik Urzędu Gminy spotyka się z interesantem na parterze budynku, w wydzielonym pomieszczeniu w celu pomocy i załatwieniu sprawy. Umożliwione zostały inne formy komunikacji z Urzędem Gminy w Regiminie: • telefonicznie +48 23 681 17 56 (Sekretariat), • e-mail: ug@regimin.pl, • elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP. Urząd Gminy w Regiminie, posiada bezpłatny system powiadomień SMS. Jest to kanał przekazu: informacji, alarmów, ostrzeżeń skierowany głównie do mieszkańców gminy, którzy zarejestrowali się w celu otrzymywania powiadomień podając swój numer telefonu.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Regiminie