Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami

Do zadań stanowiska pracy ds. gospodarki nieruchomościami m.in. należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości,
2) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości oraz gospodarowanie nim zgodnie z obowiązującymi zasadami prawa,
3) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia Skarbu Państwa w tym gromadzenie danych dotyczących mienia, składania wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych,
4) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
5) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości oraz ustalanie jego wartości,
6) prowadzenie ewidencji mienia gminnego,
7) opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
8) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem numeracji porządkowej nieruchomości, nazw ulic i obiektów fizjograficznych,
9) organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
10) zarządzanie zasobami mienia komunalnego,
11) dokonywanie sprzedaży zasobów mieszkaniowych,
12) wydawanie zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przejętych w wieczyste użytkowanie oraz zamiana prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
13) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu,
14) ustalanie rocznych opłat za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomościami,
15) zajmowanie nieruchomości na cele wojskowe i obronne,
16) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
17) zlecanie i odbiór prac geodezyjnych wykonywanych dla potrzeb Urzędu Gminy,
18) analiza wykazu inwestycji gminnych pod względem stanu prawnego i własności nieruchomości,
19) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
20) planowanie i finansowanie zadań z zakresu ochrony zabytków,
21) realizacja porozumień zawartych z organami administracji rządowej w zakresie ochrony zabytków,
22) realizacja zaleceń pokontrolnych wydanych przez Wojewódzkiego Mazowieckiego Konserwatora Zabytków,
23) prowadzenie spraw z zakresu opieki nad miejscami pamięci narodowej, cmentarzami, w szczególności cmentarzami wojennymi,
24) ustalanie zasad polityki czynszowej i innych opłat poprzez przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń,
25) gospodarowanie zasobem mieszkaniowym gminy poprzez wynajem lokali mieszkalnych,
26) gospodarowanie zasobem mieszkaniowym gminy poprzez wynajem lokali użytkowych,
27) wykonywanie innych zadań przekazywanych do realizacji przez Wójta, Z-cę Wójta bądź w jego imieniu przez Sekretarza.

Dokumenty

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 grudnia 2018 12:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Elżbieta Kopacz
Ilość wyświetleń: 1447
07 października 2024 10:47 (Elżbieta Rykowska) - Zmiana danych jednostki.
04 lipca 2024 09:45 (Elżbieta Rykowska) - Zmiana danych jednostki.
17 maja 2024 08:35 (Elżbieta Rykowska) - Zmiana danych jednostki.