Do zadań stanowiska ds. promocji, bezpieczeństwa publicznego i pozyskiwania funduszy w szczególności należy:
1) analiza rynku w zakresie możliwości pozyskania środków z UE w ramach Funduszy Strukturalnych,
2) utrzymywanie stałej bazy informacji o źródłach pozyskiwania środków pomocowych z funduszy unijnych i krajowych,
3) przygotowywanie wniosków aplikacyjnych dla projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
4) przygotowywanie wniosków beneficjenta o płatność, sprawozdań
i monitorowanie realizowanych projektów,
5) utrzymywanie kontaktów z instytucjami koordynującymi przydział środków
z UE,
6) przygotowanie propozycji dotyczących zadań gminnych kwalifikujących się do finansowania ze środków unijnych,
7) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie pozyskiwania funduszy krajowych i unijnych,
8) współpraca z referatami Urzędu, jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie pozyskiwania i udostępniania informacji na temat realizowanych na terenie gminy projektów i postępu prac nad ich realizacją,
9) współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pracodawców, bankami oraz organizacjami przedsiębiorców w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości,
10) inicjowanie i prowadzenie zadań związanych z promocją Gminy we współpracy
z pracownikami Urzędu, gminnymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami
zewnętrznymi,
11) gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę na zewnątrz,
12) prowadzenie strony internetowej Gminy, Biuletynu Informacji Publicznej i portalu społecznościowego „Facebook”,
13) organizacja, koordynacja i promocja imprez prezentujących Gminę,
14) przygotowywanie we współpracy z kierownikami komórek Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz innymi instytucjami informacji na stronę internetową Gminy,
15) przygotowanie publikacji i wydawnictw promocyjno-informacyjnych o Gminie oraz ich rozpowszechnianie,
16) prowadzenie i aktualizowanie bazy danych o Gminie,
17) prowadzenie postępowań wynikających z przepisów prawa o:
a. zgromadzeniach,
b. bezpieczeństwa imprez masowych,
18) przygotowanie decyzji w sprawach uregulowanych ustawą – Prawo
o Zgromadzeniach,
19) prowadzenie spraw z zakresu zdrowia, kultury, sportu i rekreacji,
20) podejmowanie i aktywizacja działań mających na celu wykorzystanie przez społeczność lokalną atrakcji turystycznych gminy,
21) realizacja zadań z zakresu promocji i rozwoju agroturystyki na terenie gminy,
22) programowanie i planowanie rozwoju bazy sportowej w gminie, ustalanie kierunków rozwoju turystyki z uwzględnieniem współdziałania w planowaniu przestrzennym infrastruktury turystycznej,
23) współpraca i utrzymywanie kontaktów ze środkami masowego przekazu,
24) prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy, w tym przygotowywanie i rozpowszechnianie informacji o Gminie,
25) obsługa wniosków o objęcie patronatem Wójta gminnych uroczystości, wydarzeń oraz imprez artystycznych i kulturalno-rozrywkowych,
26) promocja walorów turystycznych gminy,
27) obsługa gminnego programu informacyjnego „bezpłatnego systemu powiadomień SMS”,
28) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy,
29) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem dotyczących w szczególności:
a. zwalczania szkodników i zaraźliwych chorób zwierzęcych,
b. nasiennictwa i ochrony roślin,
30) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa i współdziałanie z zarządcami obwodów łowieckich w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na terenie gminy,
31) współdziałanie ze służbami doradczymi działającymi na rzecz rolnictwa,
32) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofnięciem zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych (prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń),
33) wykonywanie zadań związanych z opiniowaniem wody przydatności do spożycia,
34) nadzór nad godzinami otwarcia placówek handlowych (sprzedających alkohol) na terenie gminy,
35) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
36) prowadzenie spraw związanych z wygaszaniem lub cofnięciem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
37) monitorowanie zadań realizowanych w ramach Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
38) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia mienia gminnego,
39) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych,
40) wykonywanie innych zadań przekazywanych do realizacji przez Wójta, Z-cy Wójta bądź w jego imieniu przez Sekretarza.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
11 grudnia 2018 12:15
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Elżbieta Kopacz
Ilość wyświetleń:
1124