Stanowisko ds. oświaty i obsługi organów gminy

Do zadań stanowiska ds. oświaty i obsługi organów gminy należy:
1) Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją gminnych placówek oświatowych,
2) Ustalanie planu sieci szkół oraz granic ich obwodów z uwzględnieniem prognoz demograficznych, uwarunkowań społecznych, pedagogicznych oraz ekonomicznych,
3) prowadzenie ewidencji szkół i placówek oświatowych,
4) kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
5) współpraca z dyrektorami w zakresie dowożenia uczniów do szkół,
6) prowadzenie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym dotyczącym ubiegania się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego,
7) realizacja zadań wynikających z ustawy o Systemie Informacji Oświatowej,
8) przygotowywanie projektów regulaminu wynagradzania nauczycieli i jego uzgadnianie ze związkami zawodowymi nauczycieli,
9) przedkładanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych szkół oraz nadzorowanie ich realizacji,
10) ustalanie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycieli, zniżek tygodniowego wymiaru godzin dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół,
11) opracowanie projektu regulaminu i jego aktualizacja w zakresie udzielania pomocy materialnej dla uczniów,
12) prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną dla uczniów,
13) prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych pracowników,
14) nadzór nad pracami społeczno-użytecznymi,
15) współpraca z Sądem w zakresie osób kierowanych do pracy w UG,
16) organizacja współpracy Rady Gminy i Wójta Gminy z jednostkami pomocniczymi – sołtysi i rady sołeckie,
17) prowadzenie spraw związanych z wyborem sołtysów i rad sołeckich,
18) wykonanie całokształtu pracy przy tworzeniu, łączeniu, podziale oraz znoszeniu jednostki pomocniczej – sołectwa oraz współpraca w przygotowaniu statutu sołectwa,
19) koordynacja w zakresie technicznego przygotowania i kompletowania materiałów na sesję i posiedzenia stałych komisji, w tym projektów uchwał oraz ich kolportaż,
20) prowadzenie prac związanych z:
a) obsługą kancelaryjno – techniczną Rady Gminy i komisji stałych i doraźnych,
b) obsługą jednostek pomocniczych (wybory sołeckie),
21) wysyłanie zawiadomień na sesję do radnych, sołtysów i zaproszonych gości,
22) ponoszenie odpowiedzialności za kompletne i prawidłowe zapisy z obrad Rady Gminy i jej komisji, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji z ich posiedzeń, udostępnianie ich do wglądu zainteresowanym,
23) prawidłowe i terminowe przekazywanie odpisów uchwał Wojewodzie jako organowi nadzoru,
24) przedkładanie uchwał stanowiących przepisy prawa miejscowego do publikacji
w dzienniku urzędowym oraz aktów prawa do RIO,
25) przekazywanie uchwał do realizacji referatom, poszczególnym stanowiskom pracy bądź kierownikom jednostek organizacyjnych,
26) prowadzenie dokumentacji dotyczącej skarg i wniosków składanych do rady gminy,
27) przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
28) prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Rady Gminy,
29) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
30) prowadzenie zbioru i rejestru zarządzeń Wójta,
31) prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi,
32) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych,
33) wykonywanie innych zadań przekazywanych do realizacji przez Wójta, Z-cy Wójta bądź w jego imieniu przez Sekretarza.

Dokumenty

Prawo lokalne

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 lipca 2008 13:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Przemysław Bugdal
Ilość wyświetleń: 7081
16 maja 2024 15:56 (Elżbieta Rykowska) - Zmiana danych jednostki.
14 września 2023 12:50 (Katarzyna Lachowicz) - Zmiana danych jednostki.
14 września 2023 12:25 (Katarzyna Lachowicz) - Zmiana danych jednostki.