WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego. Numer sprawy: 01/15.
Nazwa zadania: OPRACOWANIA PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W GMINIE REGIMIN Z PODZIAŁEM NA ZADANIA:
ZADANIE 1: OPRACOWANIE PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W MIEJSCOWOŚCI
REGIMIN
ZADANIE 2: OPRACOWANIE PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W POZOSTAŁYCH
MIEJSCOWOŚCIACH GMINY REGIMIN
W związku ze złożonymi przez Wykonawcę pytaniami do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z p.zm.), wyjaśniam, co następuje:
Pytanie 1
Zgodnie z zapisami pkt 22 SIWZ opisane zostały czynności leżące po stronie wykonawcy, które mają obejmować przygotowanie w ustawowym terminie ewentualne skargi do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, stwierdzające nieważność uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego". Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania planu miejscowego, a nie obsługa prawna urzędu gminy. Jest oczywiście jak najbardziej możliwa pomoc merytoryczna udzielona radcy prawnemu pracującemu dla gminy, w sporządzeniu ww. skargi. Wnosimy, zatem o zmianę treści SIWZ w tym zakresie - a więc o doprecyzowanie, że chodzi o pomoc merytoryczną w sporządzeniu skargi do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, stwierdzające nieważność uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Odpowiedź na pytanie 1:
Zamawiający informuje, że chodzi o pomoc merytoryczną w sporządzaniu skargi do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, stwierdzające nieważność uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Pytanie 2a
Zgodnie z zapisami działu XV SIWZ dotyczącego wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy:, od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana, jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy wysokości: 5% ceny ofertowej przedstawionej przez wykonawcę" i jednocześnie zapisy punktu 4 tego działu brzmią: "Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania urnowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady”. W związku z obszernym zakresem opracowania, możliwe są przesunięcia terminów zakończenia umowy i dodatkowo wymagana jest rękojmia przez okres 36 miesięcy. Nie można założyć w dniu dzisiejszym, kiedy zakończy się wykonanie zadania. Przyjęte założenia są niewłaściwe, ponieważ wykonawca nie może kredytować urzędu gminy (dodatkowo bez odsetek) na czas bliżej nieokreślony. Skoro wymagana jest rękojmia i wykonawca odpowiada za wady z mocy umowy, to wnosimy o odstąpienie od nałożenia należytego zabezpieczenia umowy pozostałych warunków jego zwrotu.
Pytanie 2b
W związku z niespójnością zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z formularzem ofertowym dotyczącym zabezpieczenia należytego wykonania umowy, proszę o sprecyzowanie czy Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy?
Pytanie 2c
Zwracam się z prośbą o sprecyzowanie zapisów SIWZ dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W pkt. XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, napisano:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana, jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5% ceny ofertowej przedstawionej przez wykonawcę.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach: 3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
Gmina Regimin, 06-461 Regimin 22, BS Ciechanów Nr 51 821300082001 001003060006
z adnotacją "zabezpieczenie należytego wykonania umowy - "OPRACOWANIA PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W GMINIE REGlMIN Z PODZIAŁEM NA ZADANIA"
Tymczasem w formularzu cenowym w pkt. 2 napisano:
Jako zabezpieczenie należytego wykonania umowy proponujemy (forma zabezpieczenia zgodna z art. 148 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych i SIWZ):
................................... NIE DOTYCZY .
Prosze O wyjaśnienie tej niezgodności i sprecyzowanie czy zabezpieczenie należytego wykonania umowy jest wymagane.
Odpowiedź na pytanie 2a, 2b i 2c:
Wykreśla się działu XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy w punkt 4 kwestię związaną z rękojmi prawidłowy zapis przedstawiam poniżej:
4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. , z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie rękojmi za wady.
W przypadku aneksowania umowy pod względem zmiany terminu wykonania umowy automatycznie wykonawca będzie musiał przedłużyć termin zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formularzu jest błąd, który poprawimy a prawidłowy formularz umieścimy na naszej stronie internetowej www.regimin.pl jednocześnie prosimy wszystkich wykonawców, którzy już pobrali formularz ze strony o jego poprawę.
Pytanie 3a
Prosimy również o wyjaśnienie czy i w jakiej formie Zamawiający dostarczy mapy do opracowania przedmiotu zamówienia. Ponieważ zamówienie dotyczy wykonania zadania publicznego, zamawiający powinien pozyskać wszystkie potrzebne podkłady geodezyjne bezpłatnie zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne. Wykonawca może każdorazowo pomóc w wypełnieniu odpowiednich wniosków i zamówieniu odpowiednich formatów map.
Ponadto zgodnie z art. 14. ust 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 poz. 647 z późn. zm.) .Przed podjęciem uchwały, o której mowa w ust. 1 wójt burmistrz albo prezydent miasta wykonuje analizy dotyczące zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium, przygotowuje materiały geodezyjne do opracowania planu oraz ustala niezbędny zakres prac planistycznych." Uchwala o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego została podjęta, zatem zamawiający musi dysponować odpowiednimi materiałami geodezyjnymi dla wykonania zadanie i nie może obciążać tym obowiązkiem wykonawcy.
Pytanie 3b
Zgodnie z art. 14 pkt. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. 2012, poz. 647 z późn zm.) " przed podjęciem uchwały, o której mowa w ust. l, wójt, burmistrz albo prezydent miasta wykonuje analizy dotyczące zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium, przygotowuje materiały geodezyjne do opracowania planu oraz ustala niezbędny zakres prac planistycznych.
Skoro uchwały o przystąpieniu do sporządzenia dokumentów planistycznych, zostały już podjęte przez Radę Gminy Zamawiający musi dysponować odpowiednimi materiałami geodezyjnymi dla wykonania zadania dotyczącego miejscowych planów i nie może obciążać tym obowiązkiem wykonawcy. W związku z powyższym wnoszę o dostosowanie warunków określonych w zamówieniu do obowiązujących przepisów prawa i zapewnienie przez Zamawiającego podkładów geodezyjnych do opracowania planów miejscowy.
Pytanie 3c
Nawiązując do zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia (nr referencyjny O 1/15) na opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Regimin - proszę o informację na temat posiadanych (do przekazania wykonawcy) podkładach niezbędnych do wykonania zamówienia.
Odpowiedź na pytanie 3a, 3b i 3c:
Pozyskanie map i materiałów geodezyjnych do opracowania przedmiotu zamówienia będą leżały po stronie Zamawiającego w formie uzgodnionej z Wykonawcą.
Pytanie 4a
Proszę o podanie powierzchni terenów, dla których ma być wykonane każde zadanie
Pytanie 4b
Prosimy o zestawienie powierzchni dla terenów objętych zmianami planu - konieczne jest do przygotowania wyceny prac.
Odpowiedź na pytanie 4a, 4b:
ZADANIE 1: OPRACOWANIE PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W MIEJSCOWOŚCI
REGIMIN
Powierzchnia miejscowości Regimin – około 420 ha
Powierzchnia wynikająca ze złożonych wniosków – około 49 ha
ZADANIE 2: OPRACOWANIE PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W POZOSTAŁYCH
MIEJSCOWOŚCIACH GMINY REGIMIN
Powierzchnia w pozostałych miejscowościach objęta zmianą planu – około 600 ha
Powierzchnia wynikająca z wniosków – około 40 ha
Pytanie 5
Czy Zamawiający przewiduje konieczność występowania o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów oraz czy posiada mapy leśne i opisy taksacyjne (ewentualnie plany urządzania lasów) dla terenów leśnych oraz wypisy z ewidencji dla terenów rolnych, dla których zamierza wystąpić o zgody?
Odpowiedź na pytanie 5:
Zamawiający nie przewiduje zmiany przeznaczenia gruntów leśnych i zamierza wystąpić o zgody na zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze. Wypisy z rejestru ewidencji gruntów można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie.
Pytanie 6a
Wnosimy o zmianę sposobu płatności w następujący sposób:
1 etap - po przygotowaniu map i po wykonaniu ekofizjografii i koncepcji planu - 25%,
2 etap - po wykonaniu projektu planu wraz z prognozami - 25%,
3 etap - po uchwaleniu planu - 25%,
4 etap - po publikacji planu.
Pytanie 6b
W związku z tym, iż wykonawca ponosi ogromne koszta opracowania projektów planów wraz z niezbędnymi dokumentami (opracowania ekofizjograficzne, strategiczne prognozy oddziaływania na środowisko, prognozy skutków finansowych uchwalenia miejscowych planów), a także nie ma wpływu na terminy podjęcia działań przez Radę Gminy czy publikację uchwalonych miejscowych planów przez wojewodę, prosimy o zmianę etapów wypłat wynagrodzenia, na:
I. etap - przekazanie koncepcji projektu planu do akceptacji Zamawiającego - 30% ceny
ofertowej brutto,
II. etap - przekazanie niezbędnych materiałów w celu uzyskania niezbędnych uzgodnień
opinii - 30% ceny ofertowej brutto,
III. etap - przekazanie projektu planu do uchwalenia przez Radę Gminy - 30% ceny ofertowej
brutto,
IV. etap przekazaniu Uchwały Rady Gminy do Wojewody Mazowieckiego oraz publikacji w
Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego (jednak nie wcześniej niż po około
40 dniach od chwili przekazania dokumentów do Wojewody o ile nie wniesie on
zastrzeżeń do uchwały) - 10% ceny ofertowej brutto.
Odpowiedź na pytanie 6a i 6b:
Zamawiający zmienia etapy wynagrodzenia na:
- 70% ceny ofertowej brutto po wykonaniu części robót tj. Uchwaleniu przez Radę Gminy
przedłożonego projektu uchwały
- 30% ceny ofertowej brutto po przekazaniu Uchwały Rady Gminy do Wojewody
Mazowieckiego oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
(jednak nie wcześniej niż po około 40 dniach od chwili przekazania dokumentów do
Wojewody o ile nie wniesie on zastrzeżeń do uchwały)
Zamawiający nie przewiduje innego wynagrodzenia niż te podane powyżej jak i dzielenia go na kolejne etapy odbioru.
Pytanie 7
Proszę o informację czy Zamawiający wymaga wniesienia wadium?
Odpowiedź na pytanie 7:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Pytanie 8
W pkt. XII ppkt. 4 SIWZ mowa jest o dołączeniu kosztorysu ofertowego. Jednakże kosztorys ofertowy jest dokumentem kosztowym, którego celem jest przedstawienie oferty cenowej wykonania robót budowlanych. W związku z powyższym prosimy o wykreślenie powyższego zapisu z SIWZ.
Odpowiedź na pytanie 8:
W rozdziale XII. Opis sposobu obliczenia ceny
Punkt:
4. Podstawą wyceny jest dokumentacja projektowa, przedmiar robót, warunki umowy oraz osobiste zapoznanie się z terenem budowy.
Zostaje on wykreślony jest to pozostałość po przetargu związanego z budową obiektu w/w zapis umknął nam uwadze podczas sporządzania specyfikacji i nie dotyczy tego przetargu.
Pytanie 9
W związku z niespójnością zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z projektem umowy w kwestii zakończenia wykonania zamówienia, prosimy o sprecyzowanie, czy za termin wykonania zamówienia uznaje się datę przyjęcia przez Radę Gminy uchwał o zmianie miejscowego planu czy datę publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego?
Odpowiedź na pytanie 9:
Zamawiający informuje, że za termin wykonania zamówienia uznaje się datę publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. (jednak nie wcześniej niż po około 40 dniach od chwili przekazania dokumentów do Wojewody o ile nie wniesie on zastrzeżeń do uchwały)
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
W związku z udzielonymi wyjaśnieniami zamawiający informuje jednocześnie o przedłużeniu terminu składania ofert. Nowy termin to: 2015-02-11 do godz.1000. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz.1030. Pozostałe ustalenia dotyczące miejsca składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić ewentualny kolejny wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji, bez rozpoznania.
DOŁĄCZAMY RÓWNIEŻ POPRAWIONĄ WERSJĘ WZORU UMOWY JAK I FORMULARZA OFEROWEGO
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Regiminie