Protokoły z sesji

Protokół Nr XXII/12 Z sesji Rady Gminy w Regiminie odbytej w dniu 28.09.2012 r. po przewodnictwem Przewodniczącej Rady – Pani Ewy Pielech.

Stan osobowy rady………………………………………..15 osób

Obecnych wg. zał. listy obecności………………………..14 osób / radny K Sowiński obecny

                                                                                             do pkt.5/4 porządku obrad/

 

Spoza Rady w sesji uczestniczyli:

1.Wójt Gminy…………………………………………….Pan L Zduńczyk

2.Sekreatarz Gminy………………………………………Pani M Kosińska

3.Skarbnik Gminy………………………………………...Pani J Gęsicka

4.Przedstawiciel Kancelarii Prawnej w Pułtusku ………..Pani Mikołajska

5.Mieszkancy gminy……………………………………...2 osoby

Pkt. 1

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech otwierając obrady powitała radnych oraz pozostałych uczestników posiedzenia. Po stwierdzeniu quorum radnych władne do podejmowania prawomocnych uchwał odczytała n/w porządek obrad, który został przyjęty jednomyślne /14 głosów za/.

1. Otwarcie, stwierdzenie quorum oraz przyjęcie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Gminy.

3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.

4. Informacja o pracy Komisji Rady między sesjami.                                                                     5.Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawie:

   1/zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Regimin na lata 2012 –  

      2016

   2/zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na 2012 r.

   3/zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla

      dzieci w gminie Regimin” złożonego w ramach naboru 1/POKL/9.1.1/2011

      Priorytet IX POKL Działanie 9.1 Poddzialanie 9.1.1

    4/postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli

       nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady

       komunalne

    5/określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za

       gospodarowanie odpadami komunalnymi

    6/wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami

       komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości

    7/zamiany nieruchomości gruntowych

6. Wolne wnioski i zapytania.

7.Zamknięcie obrad.

Pkt.2

Do protokołu z XXI sesji Rady Gminy nie wniesiono żadnych uwag. Protokół został przyjęty    13 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym / radny Zdz. Szmigielski/

Pkt.3

Wójt Pan L Zduńczyk przedstawiając informacje o pracy między sesjami poinformował o następujących sprawach:

1.Po uzyskaniu ze Starostwa Powiatowego w Ciechanowie pozwolenia na budowę parkingu w Regiminie przygotowany i przeprowadzony został przetarg na wykonanie tego zadania. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZETBEEM z Ciechanowa, która zaproponowała realizacje zadania za kwotę 104 tyś zł. W dniu 1 października zostanie z nią podpisana umowa, co umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych.

2.W dniu 12 września dokonano odbioru inwestycji polegającej na wykonaniu ogródka zabaw przy szkole podstawowej w Szulmierzu. Prace realizowała firma Garden Designers z Lublina. Prace zostały wykonane wzorowo, w związku z czym inwestycja ta została odebrana oraz rozliczona. Ostatnim etapem jest odbiór placu przez przedstawicieli MEN, co pozwoli na przekazanie do budżetu gminy drugiej części dofinansowania, jakie Gmina Regimin otrzymała z ministerstwa na wykonanie tego zadania. Łącznie jest to kwota ponad 64 tyś zł. pochodząca z programu „Radosna  Szkoła”.

3.Po wykonaniu dokumentacji geodezyjnej na wykonanie sieci wodociągowej w m. Pawłówko o długości ok.300 metrówzlecono przygotowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej tej inwestycji oraz wszelkich uzgodnień niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę.

4.Przygotowana została dokumentacja geodezyjna na wykonanie fragmentu sieci wodociągowej w m. Grzybowo umożliwiającej wykonanie przyłączy do budynku mieszkalnego – dawny czworak podworski. W związku z tym zlecono przygotowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej tej inwestycji oraz wszelkich uzgodnień niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę.

5.Zlecono wykonanie kosztorysu, a następnie realizację prac związanych z wykonaniem przyłącza wodociągowego do budynku komunalnego w m. Szulmierz /dawny budynek dworski/. Roboty budowlane wykona ZUW w Mławie. Koszt zadania to ok. 9000 zł.

6.Rozpisany został i przeprowadzony przetarg na zakup lekkiego samochodu strażackiego przeznaczonego dla jednostki OSP Lekowo. Najkorzystniejszą ofertę przedłożyła firma Dudek Sp. Z.o.o z Częstochowy, która zaoferowała dostawę takiego pojazdu za kwotę prawie 100 tyś zł. Po wprowadzeniu do budżetu środków w wysokości 40 tyś zł, jakie Gmina Regimin otrzymała na zakup samochodu z Sejmiku Mazowieckiego w ramach programu „OSP –2012”zostanie podpisana umowa na zakup oraz dostarczenie w/w samochodu.

7.Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu stosownej umowy rozpoczęto prace budowlane przy modernizacji obiektu świetlicy wiejskiej w m. Kozdroje. Planowane zakończenie prac określono na dzień 30 września 2012 r.

8.Zakończona została inwestycja przebudowy drogi powiatowej Regimin – Szulmierz na odcinku od Włost o długości ok. 1000 mb. współfinansowana w kwocie 300 tyś zł z budżetu gminy Regimin. Prace wykonała firma drogowa z Przasnysza.

9.Wykonana została konserwacja odcinka rzeki Pławnica przebiegająca przez teren gminy Regimin. Zadanie realizował WZM i UW w Warszawie dzięki kilku pisemnym interwencjom , jakie Wójt Gminy skierował do WZM i UW oraz Marszałka Sejmiku Pana Adama Struzika.

10.Złożony 8 września wniosek o dofinansowanie zadania modernizacji świetlicy wiejskiej w Lipie uzyskał pozytywną ocenę komisji oceniającej działającej przy LGD „Ciuchcia Krasińskich” i został skierowany do zatwierdzenia przez Sejmik Mazowiecki. Wniosek ten złożony został w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi – duże projekty”.  

11.Również pozytywne oceny uzyskały dwa wnioski złożone do LGD „Ciuchcia Krasińskich”  o dofinansowanie zadań z programu „małe projekty”. Złożone wnioski dotyczą zakupu wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Targoniach oraz modernizacji obiektu świetlicy wiejskiej w Pawłowie. Także i te wnioski skierowane zostały do akceptacji do Sejmiku Mazowieckiego Warszawie.

12.Rozpoczęła się realizacja projektu edukacyjnego „Rozwój osiągniemy z indywidualnością” na który to cel Gmina Regimin otrzymała pełne sfinansowanie w wysokości 103.491 zł. Środki te przeznaczone będą na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne w ilości 720 godzin oraz zakup pomocy dydaktycznych dla wszystkich szkół podstawowych i obejmuje łącznie 167 uczniów.

13.Po pierwotnym odrzuceniu przez MJWPU wniosku Gminy Regimin o sfinansowanie projektu „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin” do Urzędu Gminy wpłynęło pismo z ofertą skorzystania z tej możliwości. W związku powyższym przygotowano i złożono w Warszawie niezbędną dokumentację w efekcie czego gmina otrzymała środki w wysokości 356 472 zł na realizacje tego projektu. Będzie on wdrażany od 01.10.2012 r. do 30.08.2013 r. Skierowany jest do dzieci 5 – letnich z możliwością uzupełnienia grupy przez dzieci 4-ro i 3 – letnie.

14.Po raz pierwszy w historii Regimina działalność rozpoczęło Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych, zorganizowane przez Siedleckie Centrum Edukacyjne przy współpracy Gminnego Zespołu Szkół i Gminy Regimin. W chwili obecnej w zajęciach uczestniczy grupa prawie 50 uczniów zamieszkujących teren gminy Regimin, ale także pochodzących z Ciechanowa i kilku okolicznych gmin.

15.W dniu 22 sierpnia odbył się w Szulmierzu XVI Rajd Rowerowy  „O Puchar Wójta Gminy” Jest to najstarsza impreza sportowa organizowana na terenie naszej gminy. W kolarskich zmaganiach wzięło udział 35 młodych rowerzystów z terenu całej gminy w wieku od 7 do 16 lat. Rajdowi towarzyszyło spotkanie przy ognisku, poczęstunek dla zawodników i kibiców. Organizatorami imprezy był Urząd Gminy, jednostka OSP, radni i sołtys wsi Szulmierz.

16.W dniu 9 września odbył się w hali sportowej w Regiminie II Ogólnopolski Turniej Piłki Ręcznej Młodzików „Greek Cup” .Wzięło w nim udział 6 zespołów reprezentujących Łódź, Warszawę, Płock, Ciechanów i Regimin, w tym aktualny Mistrz i Wicemistrz Polski w tej kategorii wiekowej. Zwyciężcami turnieju zostali zawodnicy „Czarnych” Regimin pokonując w finale drużynę „Wisły” Płock – zdobywcę tegorocznego tytułu Mistrza Polski. Jest to kolejna , po Ogólnopolskim Turnieju Bokserskim, Pucharze Polski w kolarstwie szosowym i Rajdzie Rowerowym doroczna impreza sportowa, której organizatorem lub współorganizatorem jest Gmina Regimin

W omawianym okresie wydano następujące zarządzenia:

- W sprawie przedłożenia informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,

w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012 r.

-W sprawie przedłożenia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze

     2012 r.

-W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania prowadzonego w

   trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na

   podstawie art. 11 ust.8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa zadania : „zakup lekkiego

   samochodu ratowniczo – gaśniczego „(nowy) dla OSP Lekowo

 -W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania prowadzonego w

   trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na

   podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa zadania : Budowa parkingu

   w m. Regimin.

-W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji drogą spisu z natury

-W sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na 2012 r.

-W sprawie planu finansowego budżetu Urzędu Gminy w Regiminie na 2012 r.

-W sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na 2012 r.

-W sprawie ustalenia terminu składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej na

     zakup podręczników.

                       Dyskusji nad przedstawioną informacją nie było.

Pkt.4

Przewodniczący Komisji informując o pracy Komisji między sesjami poinformowali o następujących sprawach:

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani E Zakrzewska poinformowała, że komisja w omawianym okresie odbyła 1 posiedzenie, które dotyczyło zaopiniowania sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 r. Sprawozdanie komisja zaopiniowała pozytywnie. Następnie odczytała protokół zaległy / z dn. 27.07.2012 / dot. kontroli inwestycji gminnych w zakresie finansowania remiz, świetlic i dróg dojazdowych do pól przez Urząd Gminy oraz realizacji zadań wspólnych z powiatem. Realizacje w/w inwestycji komisja zaopiniowała pozytywnie.

-Członek Komisji Budżetu, Finansów, Planowania, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa Pani W Mazurkiewicz poinformował, że Komisja w omawianym okresie odbyła 1 posiedzenia, które dotyczyło zaopiniowania zmian do budżetu Gminy na obecną sesję rady oraz zaopiniowania sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r. Omawiane tematy komisja zaopiniowała pozytywnie.

Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Kultury, Oświaty, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony P. Poż. w omawianym okresie nie obradowała.

            Dyskusji nad przedstawionymi informacjami nie było

Pkt.5/1

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Regimin na lata 2012 – 2016 zwróciła się do Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

              Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że jest to dokument określający, jakie zadania są przewidziane w budżecie gminy również na rok bieżący, ale z perspektywą lat następnych. Dotyczy to nie tylko samych inwestycji, ale również poziomu zadłużenia. Zmiany jakie w tej wieloletniej prognozie finansowej są zaproponowane wynikają z faktu iż wszystkie inwestycje, które były robienie jako jednoroczne a są z perspektywą przedłużenia na lata następne muszą się w tej prognozie znaleźć. Jest to kwestia np. drogi  Lipa – Koziczyn. Na Komisji Budżetu była informacja na temat powodów dla, których droga ta nie może być wykona w chwili obecnej. Drugi przykład to wprowadzenie programu  „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci’. Na ten cel otrzymaliśmy kwotę 356 tyś zł przy czym w tym roku wydajemy 167 tyś zł  a  w roku  przyszłym pozostałe środki.

               Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie   /14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XXII/120/12 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Regimin na lata 2012 – 2016.

Pkt.5/2

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 r. zwróciła się do Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

               Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że podstawową zmianą jaką  w budżecie wprowadzamy  jest wprowadzenie środków przyznanych nam na realizację programu „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin” jest to kwota na rok bieżący  167 tyś zł . Drugą pozycja, której dotyczą zmiany to jest umowa z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego, który przyznał nam środki na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego i to jest kwota 40 tyś zł. To są te dwie najpoważniejsze zmiany wynikające z uwarunkowań zewnętrznych. Pozostałe zmiany wynikają z faktu realizacji planu wydatków lub dochodów. W związku z tym proponuje się następujące zmiany:    

- zwiększa się dochody bieżące budżetu gminy o kwotę 188.211,96 zł, i dochody majątkowe o kwotę 41.510,00 zł; w tym:

  1. 1.                w dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016, w § 0960 o kwotę
    1.550 zł, - otrzymane darowizny na remonty dróg,
  2. 2.                w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70005, w § 0750 o kwotę 5.000 zł, - zwiększenia dokonuje się po analizie wykonania 8 m-cy 2012r.
  3. 3.                w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75011, w § 0960 o kwotę
    5 zł, i w rozdziale 75023, w § 0870 o kwotę 1.510 zł,
  4. 4.                w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa,  w rozdziale 75412, w § 6300 o kwotę 40.000 zł, - dotacja na dofinansowane zadania inwestycyjnego poz. 10 załącznik nr 3 do uchwały. Środki zostaną przekazane na podstawie umowy NR 74/OR-BP-I.D.2012 z dnia 17 sierpnia 2012r,
  5. 5.                w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w rozdziale 75616, w § 0910 o kwotę 2.520 zł,
  6. 6.                w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101, w § 0970 o kwotę 1.000 zł,  na wniosek Dyrektora GZS w Regiminie oraz w rozdziale 80104, w § 2007 o kwotę 144.490,62 zł i w § 2009 o kwotę 23.194,34 zł – środki na realizację projektu pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin”, realizowanego ze środków unijnych.
  7. 7.                w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90020, w § 0400 o kwotę 192 zł, i w  rozdziale 90095, w § 0690 o kwotę 10.260 zł.

      Zwiększa się wydatki bieżące budżetu gminy o kwotę 211.045,96 zł, w tym:

  1. w dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne,
    o kwotę 10.000 zł, z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie dróg gminnych, oraz w rozdziale 60095, o kwotę 742 zł, z przeznaczeniem na uzupełnienie odpisu na ZF        ŚS dl pracowników zatrudnionych w ramach robót interwencyjnych oraz na zakup materiałów,
  2. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 8.000 zł, - środki przeznaczone na prace związane z pokryciem kosztów operatu szacunkowego dla działek w Targoniach, Grzybowie i Pniewie Czeruchach oraz ogłoszenia w prasie o sprzedaży działek. Ponadto zabezpiecza się środki na koszty nabycia gruntów do zasobu gruntów komunalnych,
  3. w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 o kwotę 3.000 zł, z przeznaczenie na zakup polisy OC dla gminy,

2. w dziale 801  – Oświata i wychowanie o kwotę 184.351,96 zł, w tym:

1) w rozdziale 80104 - na realizację projektu z udziałem środków unijnych
pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin” kwotę 167.684,96 zł,

2) w rozdziałach: 80101, 80103, 80110, 80148 i 80195 o łączną kwotę 16.667 zł, na wnioski Dyrektorów gminnych placówek oświatowych. Środki pochodzą z przesunięć w ramach działu i jednostki, a zmiany są niezbędne w związku z pełnym naliczeniem odpisu na ZFŚS za 2012r.

3. w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85215, w § 3110 o kwotę 4.000 zł, - środki na wypłatę dodatków mieszkaniowych w związku z realizacją decyzji z m-ca X i XI.2012r.

4. w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę  952 zł, - przesunięcia środków na wniosek Dyrektora GZS w Regiminie. Środki pochodzą z oszczędności w dziale 801 dla tej jednostki.

      Zmniejsza się wydatki bieżące budżetu gminy o kwotę 19.361 zł, w tym:

  1. w dziale 710 – Działalność usługowa, w rozdziale 71014, w § 4300 o kwotę 2.000 zł, - zmniejszenia dokonuje się po analizie wydatków za 8 m-cy br, oraz rozpoznaniu zapotrzebowania na IV kwartał 2012r,
  2. w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 o kwotę 742 zł, - oszczędność naliczenia na ZFŚS w Urzędzie Gminy,
  3. w dziale 801  – Oświata i wychowanie, o kwotę 16.619 zł, - przesunięcie środków wewnątrz działu w SP w Zeńboku i Szulmierzu oraz GZS w Regiminie, na wnioski dyrektorów.

      Zwiększa się wydatki majątkowe budżetu gminy o kwotę 178.559,00 zł, w tym:

  1. w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 138.559 zł, w tym:

1)               na zadanie pn. „Przebudowa drogi gminnej w m. Regimin o długości około 40m” – kwota 24.000 zł,

2)               na zadanie pn.  „Budowa przejazdu drogowego na drogę gminną w m. Grzybowo” – kwota 10.000 zł,

3)               na zadanie wieloletnie pn. „Przebudowa drogi transportu rolnego (gminnej) Kątki – Klice” – kwota 104.559 zł.

2. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne  i ochrona przeciwpożarowa o kwotę
40.000 zł, - środki pochodzą z dotacji i są uzupełnieniem środków na zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego.

Zmniejsza się wydatki majątkowe budżetu gminy o kwotę 140.522,00 zł, w tym:

  1. w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 10.500 zł, - rozliczono zadania inwestycyjne pn. „Budowa sieci wodociągowej w m. Pniewo Wielkie o dł. około 1800m” o kwotę 6.500 zł, i „Budowa przyłączy wodociągowych w m. Szulmierz do budynku komunalnego” o kwotę 4.000 zł, 
  2. w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 111.969 zł, w tym:

1) w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne, o kwotę 61.969 zł, na zadaniach inwestycyjnych występujących w wykazie przedsięwzięć wieloletnich – (Załącznik nr 2 do Uchwały w sprawie zmiany WPF),

2) w rozdziale 60095 – Pozostała działalność o kwotę 50.000 zł, - poz. 8 załącznika nr  3 do niniejszej Uchwały.

Ponadto zadanie pn. „Przebudowa drogi gminnej transportu rolnego Koziczyn - Lipa na długości około 1.000m” zostało przeniesione do zadań wieloletnich i umieszczone w wykazie przedsięwzięć do WPF.

  1. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę
    15.246 zł, w tym: zadanie pn. „Modernizacja pomieszczeń socjalnych w budynku strażnicy wiejskiej w m. Jarluty Duże” o kwotę 11.000 zł, oraz zadanie wieloletnie pn. „Budowa garażu dla samochodu pożarniczego w m. Lekowo” o kwotę 4.246 zł,
  2. w  dziale 801  – Oświata i wychowanie, o kwotę 1.825 zł, - zmniejszenie środków na realizację zadania wieloletniego pn.„Utworzenie placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Szulmierzu”,
  3. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, o kwotę 982 zł, - poz. 15 i 16 załącznika nr 3 do uchwały.

Powyższe zmiany nie powodują zwiększenia deficytu gminy.

          Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XXII/121/12 w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na 2012 r. 

  Pkt.5/3

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin” złożonego w ramach naboru 1/POKL/9.1.1/2011 Priorytet IX POKL Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.1 poprosiła Wójta o    

 przedstawienie uzasadnienia.

             Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że w związku z ogłoszonym konkursem przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych dotyczącym realizacji programu – wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty finansowanego ze środków Unii Europejskiej gmina Regimin złożyła wniosek pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin „ w dniu 05.05.2011 r.                                                                                                Pismem z dnia 12.09.2012 r. Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych poinformowała Gminę Regimin o przyjęciu wniosku do dofinansowania kwotą 356472 zł.

                   Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XXII/122/12 w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Wzbogacenie oferty przedszkolnej dla dzieci w gminie Regimin” złożonego w ramach naboru 1/POKL/9.1.1/2011 Priorytet IX POKL Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.

Pkt.5/4

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady

komunalne poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

                   Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że doszliśmy do momentu, w którym zaczyna się wprowadzanie zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach a chodzi mianowicie o sposób odbierania odpadów komunalnych. Według nowych zasad będzie się to odbywało w ten sposób, że to gmina będzie podpisywała umowę z odbiorcą śmieci oczywiście po przeprowadzeniu przetargu na wykonywanie takiej usługi. Za wywóz śmieci firmie zapłaci gmina i następnie koszty te ściągnie od mieszkańców. Na podstawie kosztów ogólnych będzie to rozbite na wszystkich mieszkańców, ponieważ jest to najprostsza metoda i chyba najbardziej oczywista. W zależności od tego ile osób na danej nieruchomości zamieszkuje lub czy firma prowadzi działalność gospodarczą taka będzie wysokość opłaty za wywóz odpadów. Będzie ona również uwarunkowana sposobem oddawania tych śmieci, bo będzie ma nadzieje wprowadzana metoda segregacji tych śmieci. Jeżeli śmieci np. szkło, plastyk makulatura będą przygotowane do odbioru, jako surowiec wtórny to w tym przypadku opłata może być niższa. Powie, że ma poważne obawy, jeżeli chodzi o sposób opłacania przez mieszkańców należności. Jedna w tym wszystkim jest sprawa dobra, że nie będzie osób czy nieruchomości, które nie mają podpisanej umowy na odbiór śmieci. W tej chwili, mimo że na terenie gminy koszy na śmieci już bardzo dużo to przypuszcza, że 1/3 mieszkańców do tej pory tych koszy nie ma. Odbywa się to naszym kosztem, bo to oni są autorami tych słynnych zapakowań do koszy na segregację śmieci to oni wynoszą śmieci do lasu i rowów przydrożnych. Oczywiście jest to ustawa, która obliguje wszystkie samorządy i ma nadzieję, że nie będzie również wyjazdów tz gościnnych związanych z podrzucaniem śmieci. To jest plus natomiast minusem jest to, że to gmina będzie miała obowiązek ściągać należności od swoich mieszkańców. Jak to będzie się odbywało jeszcze nie wie, ale na pewno nie będzie takiej możliwości, aby gmina z własnych środków dokładała do wywozu śmieci. Przykładowo jak gmina zapłaci 20 tyś zł to ta kwota od mieszkańców musi wpłynąć.

Prawo jest prawem wykonywać je trzeba i my jesteśmy zobligowani jako Urząd jako samorząd  podejmować pewne uchwały, które pozwolą nam wprowadzić ustawę w życie. Pierwsza z nich to decyzja rady w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne. Nie wszędzie ludzie mieszkają to jest raz bywa również tak, że przebywają czasowo natomiast druga rzecz jest taka, że są też nieruchomości zajmowane przez firmy, instytucje itp. I teraz pytanie czy oni zostaną bez tego obowiązku czy też my ich obligujemy w naszą politykę na terenie gminy, jeżeli chodzi o odbiór śmieci. Uważa, że byłoby idiotyzmem gdybyśmy  obarczali odbiorem śmieci tylko osoby zamieszkujące na terenie gminy. Firmy, które tu działają również śmieci produkują. Jaką ustalimy odpłatność to jest już inna sprawa.

                   Na uwagę Radnego Zdz. Szmigielskiego, że produkuje i segreguje śmieci i nie ma zamiaru za kogoś odpowiadać i na pewno płacić będziemy więcej jak płacimy do tej pory  i to dużo więcej w związku z tym jest przeciwny tej ustawie Wójt Pan L Zduńczyk odpowiedział, że nad pewnymi rzeczami nie możemy dyskutować, bo na to wpływu nie mamy. Ustawę mamy wykonać tylko teraz chodzi o sposób wykonania. Takim sposobem jest określenie czy mamy odbierać śmieci od nieruchomości niezamieszkałych. Logika nakazuje, że tak. My możemy nie podejmować w dniu dzisiejszym tej uchwały, ale ustawa wchodzi od lipca przyszłego roku i gmina będzie rozliczana od lipca czy ma zasady odbioru śmieci wprowadzone czy nie. Teraz naszym zadaniem jest podjęcie uchwały, która wprowadzi pewien porządek czy zasady odbioru, od kogo odbieramy i to nam zostawiono do rozpatrzenia, ale nie ma dyskusji czy mamy tę ustawę stosować czy nie. Natomiast kwestia tego jak to będzie i w jakiej wysokości będzie zarówno wynikało z ilości mieszkańców jak i kosztów, jakie ogólnie gmina będzie płacić za wywóz śmieci. Bo nie ma tak, że gmina weźmie sobie dowolną firmę będzie to firma wybrana w przetargu. Obowiązek opłaty za wywóz śmieci to nie jest dobrowolna składka tylko to jest obowiązek uiszczenia opłaty. Dlaczego dziś za wywóz śmieci płaci ¾ mieszkańców a reszta nie i to nikogo nie obchodzi, dlaczego my płacimy a sąsiad nie. Owszem powinna być kontrola i to sprawdzić, ale z uwagi na to, że w przyszłym roku wchodzą nowe zasady, dlatego kontroli nie było. Teraz będzie składana przez właścicieli nieruchomości deklaracja ile osób zamieszkuje. W tej deklaracji jest również pouczenie, że jeżeli nie będzie w określonych terminach uiszczana należność jest pełne prawo wystąpić o egzekucję komorniczą i komornik ściągnie należności. Uważa, że zapłata od osoby jest najbardziej właściwa i sprawiedliwa.

      Radca Prawny wyjaśnił, że omawiamy uchwałę, która dotyczy odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują i tu wysokość opłaty jest ustalona w ustawie i ustawa mówi, że przypadku takich nieruchomości gdzie nikt nie mieszka to opłata, którą będą wnosili właściciele stanowi iloczyn liczby pojemników z odpadami komunalnymi powstałymi na danej nieruchomości oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Czyli teraz tak takie opłaty ustalamy w drodze uchwały i potem będzie się mnożyło stawkę opłaty ustaloną przez radę z ilością pojemników, jaką miesięcznie odbierze firma. Natomiast jak ktoś nie będzie płacił to Pan Wójt wystawi tytuł wykonawczy i zostanie skierowany do Komornika i Komornik będzie ściągał należności      

     Wójt Pan L Zduńczyk ponownie zabierając głos powiedział, że nie sądzi, aby te opłaty od osoby były aż tak wysokie żeby połowa zamieszkujących ludzi nie płaciła. Dziś PUK ma z państwem umowy i zabiera jakąś ilość śmieci czyli jedzie przez teren gminy .Więc jeżeli jedzie przez teren gminy a obok państwa jest posesja gdzie do tej pory tego kosza nie ma to zatrzyma się jeden raz więcej i odbiorze śmieci po drodze nie robiąc dodatkowego kursu. Odbiera śmieci i w tym przypadku odpada koszt przejazdu. Koszt składowania śmieci jest jakiś określony, ale odpada koszt przejazdu. W tej chwili koszty usługi odbioru śmieci są rozliczane na tych, którzy te kosze mają. Natomiast, jeżeli się zwiększy ilość odbieranych nieczystości, bo każda nieruchomość będzie musiała mieć kosz to śmieciarka jadąc przez Regimin jak odbierała przykładowo 40 czy 100 koszy to teraz odbiorze np. 120 ale jadzie cały czas tą samą trasą a więc pewne koszty trochę się zmniejszą. Więc myśli, że to nie będą duże opłaty.  I nikt nie będzie tutaj na tym zarabiał tylko chodzi o to żeby koszty odbioru śmieci ponosili wszyscy. A nie na zasadzie jak ktoś jest uczciwy to kosz ma a nie uczciwy ma to wszystko w nosie. Będzie to forma bardziej sprawiedliwszego podziału tych obowiązków a egzekucja kosztów będzie oczywista jak ktoś nie będzie płacił.  Stawkę opłat za odbiór śmieci ustala się, co roku. Będzie przetarg na odbiór odpadów i koszt zostanie przeliczony na mieszkańców. I wtedy będzie wiadomo ile wynosi opłata za osobę. Nie ma osób, które nie produkują odpadów, bo słyszy się takie opinie, że po co mi kosz ja śmieci nie produkuję. My musimy to wprowadzić w życie nie tak żeby zarabiać tylko żeby spełnić wymogi żeby faktycznie wszyscy na gminie za te śmieci płacili.  

                     Po wyczerpaniu dyskusji Przewodnicząca Rady przystąpiła do głosowania. Uchwała w przedstawionej wersji została przyjęta jednomyślnie / 13 głosów za/. – uchwała    Nr XXII/123/12

PKt.5/5

                Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

                Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że jest to drugi dokument określający, w jaki sposób opłaty mają być wnoszone. Nie ma ustalonej wysokości opłaty, bo ona będzie wiadoma po przetargu i wprowadzona z dniem 1 lipca przyszłego roku. Właściciele nieruchomości zobowiązani będą do wnoszenia opłat za śmieci w odstępach miesięcznych, bez wezwania do 15 dnia każdego miesiąca. W urzędzie dojedzie jeszcze jeden wykaz dotyczący rozliczeń związanych z opłatami za odbiór odpadów.

                Na pytanie radnego A Prymusiewicza czy nie można uchwalić, że płacimy np., co 2 miesiące Wójt wyraził opinię, że co miesiąc będzie łatwiej płacić, bo ta kwota będzie mniejsza. Druga sprawa to nikt nie broni zapłacić od razu za dwa miesiące. Trzecia rzecz to płatność z Urzędu idzie, co miesiąc, więc płatność mieszkańców powinna być również, co miesiąc.

Na uwagę radnych czy nie można płacić od wywozu kosza Pan Wójt odpowiedział, że lepsza jest metoda zapłaty od osoby, ponieważ nikt nie będzie śmieci podrzucał w różne miejsca bo i tak zapłaci od osoby i nie będzie miał powodu do takiego podrzucania. Ta metoda jest najbardziej rozsądna, jak będzie inny sposób lepszy to zmienimy sposób naliczania mamy zawsze taką możliwość.

               Na kolejne pytanie radnego A Prymusiewicza jaka będzie częstotliwość wywożenia śmieci ponieważ większe rodziny szybciej będą zapełniać kosz Pan Wójt odpowiedział że wszystko to będzie określone w dokumentacji przetargowej i to już jest zadanie gminy żeby określić taki sposób odbioru śmieci żeby firma miała świadomość faktu jaka częstotliwość kiedy co i jak. Jakie będą metody nie wie może będą 2 kosze, może 1 większy.   

            Po wyczerpaniu dyskusji Przewodnicząca Rady przystąpiła do głosowania. Uchwała w przedstawionej wersji została przyjęta jednomyślnie / 13 głosów za/ - Uchwała nr XXII/124/12

Pkt.5/6

              Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości

 poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

                        Wójt Pan Zduńczyk poinformował, że deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie musiał wypełnić każdy właściciel nieruchomości i złożyć do Urzędu Gminy. W w/w deklaracji między innymi należy wpisać nazwisko właściciela, nr posesji i liczbę osób zamieszkujących posesję.

                         Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie /13 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XXII/125/12 sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości

Pkt.5/7

                        Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zamiany nieruchomości gruntowych poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

                        Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że w związku z zamiarem urządzenia boiska sportowego na działce komunalnej /nr 168/ położonej w m. Koniczyn, zachodzi konieczność nabycia nieruchomości sąsiedniej na jej poszerzenie. Tak dobrze się złożyło, że właściciel nieruchomości sąsiedniej wyraził zgodę na zamianę swojej nieruchomości na nieruchomość gminną, która jest w sąsiedztwie jego gruntów  /działka nr 266/. Strony wyraziły zgodę, iż zamiana  nastąpi bez dopłat.

                           Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 11 głosów za/ na sali obrad podczas glosowania obecnych 11 radnych, nieobecny radny Z Szmigielski i A Smoleński/. Podjęli uchwałę Nr XXII/126/12 zamiany nieruchomości gruntowych.

 

Pkt.6

W wolnych wnioskach głos zabrali:

1/Przewodnicząca Rady w imieniu własnym, Wójta, radnych, sołtysów złożyła kondolencji sołtysowi Panu A Wiejak z powodu śmierci teścia.

2/przypomniała radnym o składaniu wniosków dot inwestycji do budżetu gminy na 2013 r.

3/Wójt Pan L Zduńczyk zabierając głos powiedział, że chciałby wyjaśnić pewną kwestię związaną z naborem do przedszkola. Przykro mu stwierdzić, że program który nie został jeszcze uruchomiony nie został wprowadzony jeszcze do budżetu został wykorzystany dla celów niezbyt przyjemnych ponieważ ci którzy wiedzieli że coś takiego wchodzi do realizacji jeszcze przed sesją przekazywali informacje do znajomych, że mogą przyprowadzać dzieci do przedszkola. Jest to grube nadużycie i w związku z tym poprosił Panią dyrektor o załatwienie tej sprawy i wyciagnięcie pewnych konsekwencji w stosunku do tych osób. Dlaczego ponieważ do każdego przedszkola czy oddziału nabór odbywa się na zasadach ogólnie przyjętych. Określa się pewne kryteria przyjęć, składa się podanie o przyjęcie i się je rozpatruje. To nie ma tak, że kto chce to przyprowadza dziecko, bo mu tak pasuje. Druga sprawa jest taka, że w tym projekcie obowiązują pewne klauzury czy warunki, na których te pieniądze się dostaje. Na przykład jedna z nich jest taka, że w grupie powinna być równa liczba dziewcząt i chłopców.   Jest taki zapis i my musimy podać listę dzieci i powinna być miej więcej równa liczba chłopców i dziewcząt. A więc te wszystkie warunki trzeba uwzględnić żeby te pieniądze otrzymać Jeszcze wszyscy tych warunków nie znają jeszcze naboru nie było jeszcze program nie wszedł do budżetu do realizacji a niektórzy pozwolili sobie dzwonić po znajomych żeby przyprowadzali dzieci do przedszkola. W związku z tym chciałby wytłumaczyć, że ani pani dyrektor zespołu szkół ani Wójt nie upoważnialiśmy nikogo do jakiegokolwiek naboru. Teraz kiedy program jest przyjęty, kiedy uchwała jest podjęta i wchodzi z dniem 1 października jest ogłoszone zebranie osób chętnych czy rodziców chętnych do oddania dzieci do tego oddziału. Dzisiaj to zebranie w szkole się odbywa wszyscy chętni mogą się pojawić złożyć podanie i zapoznać się, na jakich warunkach mogą z tego skorzystać. Oczywiście nie ukrywa, ponieważ jest zamieszanie i pytanie retoryczne, kto jest winny i jest odpowiedź prosta - Wójt. Jest to totalne nieporozumienie i żadnych znajomości nie będzie i nie będzie takiej sytuacji, że ktoś do kogoś dzwoni, bo trzeba przyjąć, bo to znajomy czy kumpelka, czy koleżanka. W związku z tym informuje, że w taki sposób naboru nie będzie. Mało tego jeszcze raz powtarza tu się spełnia wymogi i warunki określone w momencie, kiedy środki na to są przyznane i nie może tak być, że każdy robi, co chce. Bo ktoś za program odpowiada ktoś jest koordynatorem tego programu i pilnuje przestrzegania pewnych określonych zasad. Nie ma równych i równiejszych są zasady przyjmowania, jest nabór są podania są kryteria i według tych kryteriów będzie to robione w żaden inny sposób.   Oczywiście zmierzając ku swojej osobie to czasami się śmieje a czasami zaczyna się denerwować, bo mianowicie z różnych źródeł dowiaduje się o sobie różnych rzeczy, chociaż ten fakt, że ta działka, która jest kupiona pod parking i idzie już tam robota to jest działka, którą Wójt sobie kupił, bo będzie się tu budował. Kto nie zna szczegółów to pomyśli sobie, że facet równo się dorabia. Gdybym działkę kupił to nie o szerokości21 m, bo dom by się nie zmieścił. Żeby było ciekawiej to kupił w Warszawie 2 mieszkania. W związku z tym poleca Internet, gdzie są oświadczenia majątkowe tam się wykazuje wszystkie wartości itd. Jak mieszkań nie miał to i nie ma dalej i nie ma zamiaru kupować, bo nie są mu potrzebne a tak naprawdę to trzeba mieć, za co kupić.  Jest to totalna bzdura, ale zawsze trochę błota przylgnie. Chce również poinformować o krążących informacjach, że Wójt zdefraudował 6 mln. zł to skoro gdzieś tam ma 6 baniek schowanych to co tu robi. Może to potraktować, jako złośliwość bo ta złośliwość dotyczy jego osoby nie od dzisiaj, ale jeżeli już Pani Skarbnik z budżetu 3 bańki urwała to zaczyna to być nie śmieszne ale tragiczne. Pewnych tematów nie bierze poważnie, ale jeżeli będzie się to pojawiać w dalszym ciągu i będzie wiedział o źródle takich informacji to sprawa skończy się w sądzie. Bo ma dosyć szkalowania opluwania i dosyć tego i nie pozwoli sobie na to żeby ktoś robił z Niego złodzieja i człowieka, który się dorabia kosztem gminy. Nigdy tak nie było nie jest i nie będzie. Ale tego typu postępowanie świadczy o takim prymitywie ludzi, którzy nie mają czego się czepić to tego typu rzeczy się dopatrują. Pani Skarbnik bardzo przeżyła tą sytuacje. Kogo, jak kogo ale Pani Skarbnik by nie podejrzewał o defraudacje nawet złotówki a nie takich kwot. Uczciwość jest dla Niego bezwarunkowa i gdyby nie miał do niej zaufania to byłaby to bezsensowna współpraca na tym poziomie. Tak na marginesie, jakim cudem można wziąć pieniądze.

Następna sprawa to kwestia oświetlenia ulicznego. Jest to sytuacja dosyć przykra związana z faktem, że my podpisując umowę zarówno my jak i firma, która wykonuje pewne czynności zobowiązała się do przestrzegania pewnych zapisów. Może poinformować, że w związku z faktem, iż zgłaszane są uwagi dot. terminu, jakości i miejsc, gdzie coś się dzieje na początku wyglądało to przyzwoicie. W tej chwili zaczynają się problemy z terminową realizacją naszych uwag. W związku z tym podjął decyzję mimo to, że umowę mamy tylko do stycznia i to jest bardzo dobrze, bo musi się ktoś postarać żeby była ona dalej podpisana o wezwaniu kierownika firmy w kwestii wyjaśnienia jak oni zamierzają rozwiązać problem związany z faktem, że nasze uwagi zgłaszane pod ich adresem odnoszą taki skutek, że praktycznie żadny. Są zapisy w umowie gdzie są określone warunki, więc będzie się domagał, aby te warunki były spełniane. Jeśli ktoś chce współpracować to niech notorycznie i w sposób bezczelny nie łamie warunków umowy. Jeżeli firma nie jest w stanie tego robić to niech się określi, że ona po prostu rezygnuje z umowy. Chce również wyjaśnić, bo była podobna sytuacja i wczoraj odbyła się taka rozmowa dot. przewozów, jeżeli chodzi o dzieci. Wyjaśnia, że został wezwany kierownik odpowiedzialny za dowozy, ponieważ sytuacje, w których nie przestrzegany jest podpisany rozkład jazdy doprowadzała do białej gorączki. Więc była decyzja taka, jeżeli firma, która wygrała przetarg nie potrafi wywiązać się z tych obowiązków, bo nie ma taboru, kierowców itp. to prosi o wystąpienie o rozwiązanie umowy.Była druga firma może złotówkę drożej, ale tamta firma w ubiegłym roku, kiedy zgrała cały system dowozów to grało jak w zegarku. Dlatego przy podpisywaniu umowy z PKS było konkretne postanowienie, że  wchodzą w ten rozkład, jaki funkcjonował do tej pory. Jeżeli firma rady nie daje to jest punkt mówiący o tym, że może rozwiązać umowę za obopólnym porozumieniem stron. Jak będzie od poniedziałku nie wie powinno być lepiej, jeśli nie to formalnie wystąpi o rozwiązanie umowy, ponieważ firma nie realizuje zapisów umowy.

Radny L Dobrzeniecki odnosząc się do wypowiedzi Wójta powiedział że kwestie typu że zepsuł się autobus czy kierowca nie wrócił z trasy będą zawsze się zdarzało ale jest jeszcze problem ilości kursów powrotnych do Tragoń. W ubiegłym roku było cztery teraz są dwa więc jest to w ogóle nie wykonanie zobowiązania już od miesiąca. Zgłasza oficjalnie, że nie ma dwóch kursów.

Wójt odnosząc się do wypowiedzi radnego powiedział, że trzeba pamiętać o jednej rzeczy, że w ub roku realizowaliśmy tz. projekty unijne w szkołach i te godziny, które były z projektów odbywały się po godzinach lekcyjnych. Dlatego też, jeżeli dzieci zostawały na dodatkowe zajęcia to były kursy dodatkowe odwożące dzieci z tych zajęć, bo zgodnie z wnioskiem myśmy zapewniali odwóz dzieci i dlatego tych kursów mogło być więcej. W tej chwili nie orientuje się, ale już chyba mamy przyznany ten wniosek na następne zajęcia, więc teraz również w tym projekcie zawsze uwzględniamy zarówno jakiś mały posiłek jak również dodatkowy kurs autobusowy odwożący dzieci po dodatkowych zajęciach. Dowie się jak to jest, ale z tego, co się orientuje ten projekt ma wejść teraz i w związku z tym te kursy się pojawią przy czym płatność za te kursy jest już z tego programu. Być może stąd się bierze różnica między ilością kursów. Zostanie to sprawdzone.  Ustalenie potrzeby tych kursów jest kwestią dyrektorów szkół, którzy byli na spotkaniu z przedstawicielami PKS i kursy ustalali. Jeżeli jest potrzebna korekta to rodzice czy ktoś, kto jest tym zainteresowany zgłasza ten problem do szkoły i my jesteśmy w stanie wystąpić czy szkoła do PKS o korektę rozkładu jazdy. 

               Radny L Dobrzeniecki ponownie zabierając głos powiedział, że w ubiegłym roku na pewno były powrotne 4 kursy do Targoń więc prosi to sprawdzić ponieważ rozkład kursów miał być taki jak w ubiegłym roku oczywiście wiadomo musi być dostosowany do obecnej potrzeby szkoły.

            Wójt odnosząc się do wypowiedzi radnego powiedział, że zapyta o potrzebę tych kursów.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani E Pielech zamknęła obrady XXII sesji Rady Gminy.  

 

Protokołowała:

……………..

M. Lachowicz

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 października 2012 09:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Tadrzak
Ilość wyświetleń: 2002
24 października 2012 10:16 (Paweł Tadrzak) - Zmiana danych dokumentu.
22 października 2012 09:36 (Paweł Tadrzak) - Dodanie dokumentu.