Protokoły z sesji

Protokół Nr XXXVII /13 Z sesji Rady Gminy w Regiminie zwołanej na podstawie art. 20 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U z 2013 r. poz. 594/ odbytej w dniu 05.12.2013 r. pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady – Pani Ewy Pielech.

Stan osobowy rady………………………………………..15 osób

Obecnych wg. zał. listy obecności………………………..14 osób /radna E Zakrzewska

                                                                                             obecna od Pkt. 3 porządku obrad/

                                                                                             

Spoza Rady w sesji uczestniczyli:

1.Wójt Gminy…………………………………………….Pan L Zduńczyk

2.Sekreatarz Gminy………………………………………Pani M Kosińska

3.Skarbnik Gminy………………………………………..Pani J Gęsicka

4.Przedstawiciel Kancelarii Prawnej w Pułtusku ………..Pan J Tadrzak

 

Pkt. 1

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech otwierając obrady powitała radnych oraz pozostałych uczestników posiedzenia. Po stwierdzeniu quorum radnych władne do podejmowania prawomocnych uchwał odczytała n/w porządek obrad, który został przyjęty jednomyślne /13 głosów za/.

1. Otwarcie, stwierdzenie quorum oraz przyjęcie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokołu z XXXVI sesji Rady Gminy.

3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.

4. Informacja o pracy Komisji Rady między sesjami.                                                                     5. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawie:

   1/zmieniająca uchwałę nr XXVII/158/13 Rady Gminy w Regiminie z dnia 12 lutego

      2013 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony

      Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

   2/w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

      na 2014 r.

  6.Interpelacje i zapytania radnych

  7.Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzednich sesjach

  8.Wolne wnioski i informacje

  9.Zamknięcie obrad.

Pkt.2

Do protokołu z XXXVI sesji Rady Gminy nie wniesiono żadnych uwag. Protokół został przyjęty jednomyślnie /13 głosów za/

Pkt.3

Wójt Pan L Zduńczyk przedstawiając informacje o pracy między sesjami poinformował o następujących sprawach:

1.Gmina Regimin, jako jedna z terenu powiatu ciechanowskiego, znalazła się na liście 43 pozytywnie ocenionych wnioskodawców ( na 120 złożonych wniosków), którym przyznano środki na dofinansowanie działań związanych z tworzeniem przedszkoli i oddziałów przedszkolnych. W naszym przypadku jest to prowadzenie oddziału przedszkolnego dla dzieci 3 i 4- ro letnich. Złożony przez Gminę wniosek został bardzo wysoko oceniony, gdyż znalazł się na 3 miejscu listy rankingowej. Na realizację projektu zatytułowanego „Radosne przedszkolaki w gminie Regimin” otrzymaliśmy ze środków unijnych kwotę 361 374 zł.

2.W dniu 22 listopada 2013 r. podpisana została w Warszawie umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotycząca udzielenia Gminie Regimin preferencyjnej pożyczki na budowę gminnej oczyszczalni ścieków w Regiminie. Pożyczka ta składa się z dwóch rat, z których pierwszą otrzymamy w roku bieżącym w kwocie 1 115 984 zł zł. Druga tura wypłacona zostanie w roku 2014 i opiewa ona na kwotę 2 157 886 zł. Efektem takiej sytuacji jest dzisiejsza uchwała rady gminy.

3.W dniu 15 listopada podpisana została w Warszawie, w Mazowieckiej Jednostce Wdrażana Programów Unijnych, umowa na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej projektu „Stawiamy na jakość usług edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym” w ramach działania „Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej”. Wniosek opiewa na kwotę 423 800 zł, której uzyskanie pozwoli na kompleksowe doposażenie i modernizację pomieszczeń we wszystkich szkołach podstawowych na terenie gminy przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym.

4.W związku z podpisaniem w/w umowy rozpoczęto procedury wyłaniania dostawców i wykonawców mających zrealizować poszczególne elementy tego projektu. Postępowania dotyczą: zakupu mebli i wyposażenia, zakupu tablic interaktywnych, zakupu sprzętu audiowizualnego, zakupu pomocy dydaktycznych oraz dostosowania pomieszczeń do potrzeb przedszkoli.

5.W dniu 15 listopada podpisano w Sejmiku Mazowieckim aneksy do umów o dofinansowanie dwóch inwestycji gminnych realizowanych w 2013 roku. Aneksy dotyczą dofinansowania budowy sieci kanalizacji sanitarnej oraz dostosowania obiektu świetlicy w Lipie do potrzeb społeczności lokalnej. Ostatecznie Gmina Regimin otrzyma dofinansowanie w wysokości odpowiednio 1 807 137 zł na sieć kanalizacyjną oraz 57 616 zł na świetlicę w Lipie ze środków PROW 2007 – 2013. Kwoty te wynikają z rozstrzygniętych przetargów i stanowią odpowiednio 75 % i 80 % kosztów kwalifikowanych obu inwestycji.

6.Zakończona została, odebrana i rozliczona inwestycja dotycząca przebudowy drogi gminnej w m. Zeńbok o długości ok.500 m. Prace polegające na ułożeniu nawierzchni asfaltowo – bitumicznej, remoncie przepustu, utwardzeniu poboczy i wyprofilowaniu zakrętów wykonała firma PRDI Mława. Całkowity koszt zadania zamknął się w kwocie 115 tyś zł.

7.W dniu 22 listopada dokonano odbioru wykonania budowy sieci kanalizacji sanitarnej w m. Regimin. Ogółem, według protokołu odbioru, wybudowanych zostało7231 metrówsieci kanalizacji grawitacyjnej,1287 metrówsieci kanalizacji tłocznej, 8 kompletów przepompowni oraz zamontowano 358 sztuk różnego rodzaju i przeznaczenia studni na sieci. Wykonane prace pozwalają obecnie na podłączenie łącznie 149 obiektów mieszkalnych, usługowych, instalacji i innego rodzaju nieruchomości. Ogólna wartość wykonanych robót zamyka się w kwocie 2 855 097 zł.

8.W ramach prac dodatkowych, które zrealizował wykonawca kanalizacji na podstawie spływających w trakcie budowy wniosków, wybudował on kolejne216 metrówsieci kanalizacji sanitarnej. Posadowionych zostało również 11 kolejnych studni, co umożliwi podłączenie do sieci kolejnych 10 posesji w Regiminie. Koszt prac dodatkowych wyniósł prawie 40 tyś zł.

9.W dniu dzisiejszym dokonany zostanie odbiór ostateczny zadania budowy odcinka sieci wodociągowej w m. Grzybowo o długości ponad200 m. Prace wykonano pod nadzorem archeologicznym, co skutkowało poniesieniem dodatkowych kosztów przez gminę. Wybudowanie tego wodociągu spowodowało uzbrojenie w tę infrastrukturę techniczną kilku działek budowlanych położonych w tej miejscowości, z których dwie są już zabudowane.

 10.Zakończono realizację oraz dokonano odbioru zadania związanego z wykonaniem przyłącza wodociągowego do wielorodzinnego budynku komunalnego w m. Grzybowo. Dzięki tej inwestycji dostęp do bieżącej wody otrzymały cztery rodziny mieszkające obecnie w tym budynku.

11.Zlecono oraz wykonano dokumentację geodezyjną niezbędną do budowy odcinka sieci wodociągowej w m. Karniewo. W rezultacie zlecono wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej tego zadania, która zostanie przekazana do Urzędu Gminy jeszcze w bieżącym tygodniu.

12.Zlecono wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dotyczącej modernizacji drogi gminnej Regimin – Kątki – Jarluty Duże.

13.W dniu jutrzejszym w Sejmiku Mazowieckim złożony zostanie wniosek o płatność dotyczący zwrotu części kosztów, jakie gmina Regimin poniosła na dostosowanie świetlicy wiejskiej w Lipie na potrzeby społeczności lokalnej. Wniosek ten opiewa na kwotę 57 tyś zł.

14.Ogłoszony został przetarg na realizację zadania dotyczącego modernizacji pomieszczeń świetlicy wiejskiej w m. Pniewo Wielkie.

15.Zakończone zostało i zgłoszone przez wykonawcę do odbioru zadanie inwestycyjne polegające na przebudowie drogi gminnej w m. Szulmierz na odcinku ponad500 metrów.  Droga otrzymała nową nawierzchnię żwirową, przebudowano także jeden przepust znajdujący się pod drogą. Łącznie koszty tej inwestycji zamknęły się w kwocie 64 tyś zł.

16.Zatwierdzone zostały podziały gruntów przejętych przez gminę Regimin na cele poszerzenia i przebudowy dróg gminnych w Przybyszewie i Karniewo – Targonie. Umożliwia to podjęcie kolejnych czynności, w tym wydanie decyzji środowiskowych oraz wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej.

17.Zlecono i wykonano dokumentację geodezyjną oraz projektowo – kosztorysową na realizację przyłącza wodociągowego do gminnej oczyszczalni ścieków. Zadanie to zostanie zrealizowane do końca 2013 roku.

18. Na potrzeby OSP Pawłowo zakupiono syrenę alarmową, co spowodowane było zupełnym zniszczeniem poprzednio funkcjonującego w tej strażnicy urządzenia. Koszt zakupu zamknął się w kwocie 4500 zł.

W omawianym okresie wydano następujące zarządzenia:

-W sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na 2013 r.

-W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia prowadzonego w trybie przetargu

nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11

ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa zadania: Dostawa zabawek i pomocy

dydaktycznych do Szkół Podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Regimin w

ramach projektu pn.: „Stawiamy na jakość usług edukacyjnych dla dzieci w wieku  

przedszkolnym”

-W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania prowadzonego w

   trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na

   podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa Zadania: Modernizacja

   pomieszczeń w budynku świetlicy wiejskiej w m. Pniewo Wielkie 

 -W sprawie planu finansowego budżetu Urzędu Gminy na 2013 r.

 -W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania prowadzonego w

    trybie zapytania o cenę o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie

    art.11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa zadania: zakup sprzętu ICT,

    audiowizualnego, tablic interaktywnych wraz z oprogramowaniem, urządzenia  

    wielofunkcyjne kolorowe oraz kserokopiarki do szkół podstawowych zlokalizowanych na

    terenie gminy Regimin.

- W sprawie powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania prowadzonego w

   trybie zapytania o cenę o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie  

   art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Nazwa zadania: Meble i wyposażenie – zakup

   i montaż oraz zakup i montaż mebli do wyposażenia szatni i innych pomieszczeń

   gospodarczych do szkół podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Regimin

Dyskusji nad przedstawioną informacją nie było

Pkt. 4

Przewodniczący stałych Komisji Rady poinformowali, że każda z komisji odbyła jedno posiedzenie, którego tematem było zaopiniowanie projektu budżetu na 2014 r i wieloletniej prognozy finansowej. Wypracowane opinie zostaną przedstawione na sesji budżetowej.                                                                                                

           Dyskusji nad przedstawionymi informacjami nie było.

  Pkt.5/1

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały zmieniającą uchwałę nr XXVII/158/13 Rady Gminy w Regiminie z dnia 12 lutego 2013 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie zwróciła się do Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

     Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że uchwałą nr XXVII/158/13 Rada Gminy postanowiła zaciągnąć długoterminową pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 3.948.350 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa oczyszczalni ścieków dla gminy Regimin. Po rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie  zadania planowane wydatki zostały znacząco zmniejszone. Dlatego niezbędnym jest podjęcie uchwały zmieniającej kwoty pożyczki potrzebnej do realizacji tego zadania.

       Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za / podjęli uchwałę Nr XXXVII/201/13 zmieniającą uchwałę nr XXVII/158/13 Rady Gminy w Regiminie z dnia 12 lutego 2013 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Pkt. 5/2

Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok zwróciła się do Wójta o przedstawienie uzasadnienia.

        Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że na sesji w dniu 14 listopada proponując stawki podatku od środków transportowych na 2014 r. zaproponował ich wzrost o % inflacji i Rada to zaakceptowała podejmując uchwałę Nr XXXVI/200/13 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 r. Po przyjęciu tej uchwały okazało się, że przyjmując taki % zwyżki podatku w jednym przypadku podatek był zaniżony a w dwóch przypadkach zawyżony, co jest niezgodne z obwieszczeniem Ministra Finansów w sprawie górnych stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych. Dlatego niezbędnym jest podjęcie tej uchwały zmieniającej kwoty podatku od środków transportowych.

          Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę nr XXXVII/202/13 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok.

Pkt.6

W Pkt. 6 głosu nie zabierano

Pkt.7 

W PKt 7 głosu nie zabierano.

Pkt. 8

W wolnych wnioskach głos zabrał Wójt Pan L Zduńczyk, który zwracając się do Radnych porosił by uwzględnili w swoich kalendarzach sesję w dniu 18 grudnia na godzinę 9  oraz sesją pod koniec grudnia prawdopodobnie 27 albo 30 grudnia. Będzie to sesja, która zamknie budżet roku 2013 i jednocześnie otworzy realizacje budżetu na rok 2014.      

          Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani E Pielech zamknęła obrady XXXVII sesji Rady Gminy

Protokołowała:

……………..

M. Lachowicz

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 stycznia 2014 12:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Tadrzak
Ilość wyświetleń: 1458
30 stycznia 2014 12:19 (Paweł Tadrzak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)