Stan osobowy rady………………………………………..15 osób
Obecnych wg. zał. listy obecności………………………..14 osób
Spoza Rady w sesji uczestniczyli:
1.Wójt Gminy…………………………………………….Pan L Zduńczyk
2.Sekreatarz Gminy………………………………………Pani M Kosińska
3.Skarbnik Gminy……………………………………….. Pani J Gęsicka
4.Przedstawiciel Kancelarii Prawnej w Pułtusku ………..Pani A Wolińska
5.Dyr GZS w Regiminie, radna pow. ciechanowskiego…Pani A Cicholska
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech po powitaniu zebranych w imieniu radnych, sołtysów i pozostałych osób złożyła kondolencje sołtys m. Kliczki Pani T Maliszewskiej z powodu śmierci matki. Następnie głos oddała Pani A Cicholskiej.
Pani A Cicholska zabierając głos powiedziała– „ może spóźnione, bo nie mogła wcześniej przyjść, bo te sesje się nakładały w powiecie i tu w gminie opłatkowe i noworoczne ale to jest jeszcze okres nowego roku czas dalszy może późniejszy ale jeszcze aktualny więc chciałby Panu Wójtowi, Pani Przewodniczącej wszystkim radnym, sołtysom zgromadzonym tutaj dzisiaj złożyć w imieniu własnym, Pana Starosty, W-ce i Rady serdeczne życzenia noworoczne. I życzylibyśmy sobie tak wszyscy żeby ten rok nie był gorszy od poprzedniego. Bo ta współpraca jak dotąd układała się bardzo dobrze i musi przekazać, że na sesjach rady powiatu nasza gmina była zawsze stawiana, jako wzór, jeśli chodzi o współpracę z drogami powiatowymi. Zresztą zapraszała Panią Przewodniczącą i Pana Wójta żeby przyszli posłuchać i byliśmy zawsze wzorem, jeśli chodzi o współpracę. Środki zewnętrzne się skończyły, tz. no kończą się, jeszcze tam jakieś są, ale powiat wszystko robi żeby pozyskać nowe fundusze zewnętrzne. Myśli, że w tym 2014 roku nie będzie jeszcze gorzej a my z Panem Wójtem wiemy i nie chcemy wcześniej zdradzać naszej tajemnicy, ale jeszcze coś będzie dodatkowo ekstra zrobione już tyle, że od powiatu już poza zachowaniem tych właśnie naszych umów. I wszystkim Państwu życzę żeby w nowym roku żebyśmy się spotkali w takim składzie jak teraz i żeby ta współpraca układała się bardzo dobrze wszystkim Państwa rodzinom życzę zdrowia szczęścia, pomyślności i wszystkiego, wszystkiego najlepszego w nadchodzącym już teraz tym obecnym, bo już kilka dni jest roku.”
Następnie zwracając się do zebranych zwróciła się z zapytaniem czy są jakieś pytania odnośnie współpracy czy szkoły to korzystając z okazji udzieli odpowiedzi.
Pytań nie było.
Pani A Cicholska powiedziała, że często ma takie pytania w związku z drogą do Klic i do Czeruch. Więc Pan Wójt się zapewne orientuje, że jeśli przyjdzie ten program, że będą połączone z drogami wojewódzkimi no to w następnej kolejności będą po prostu robione tak jak do Szulmierza. Czyli to jest następna kolejność tu do Szulmierza musi być dokończone no i po prostu i przejdzie się do realizacji tamtego planu. No, ale w tej chwili to jest wszystko jeszcze na zasadzie pozyskiwania funduszy i to jest łączone do planu takiego długoterminowego.
Natomiast, jeśli chodzi o szkołę i bezpieczeństwo to Państwo widzieli, że to co możemy to robimy. Są barierki zainstalowane. Dzieci już będą tylko po prawej stronie no i na wiosnę planujemy tutaj już tak usprawnić to, że już będzie dobrze.
Pan Wójt podziękował za życzenia zarówno Pani Radnej, Radzie i Panom Starostom ze swojej strony może tylko powiedzieć, że takim dla niego wielkim sukcesem jest to, że współpraca, o której Pani A Cicholska wspomniała jest naprawdę bardzo owocna i powiat, jeżeli może cokolwiek zrobić to gwarantuje, że z pewnością wykonuje to, co do niego należy. Każdy ma swoje możliwości i każdy ma pewne ograniczenia w związku z tym wszystkiego na raz na drogach powiatowych nie damy rady zrobić. Ale chciał powiedzieć, że ta współpraca to nie tylko kwestia dróg, bo to nie jest jedyna rzecz w jakiej współpracujemy bo ma nadzieję, że uda nam się doprowadzić w tym roku do końca również bardzo duży projekt, który również z powiatem robimy chodzi o dostęp do szerokopasmowego internetu. Ma nadzieję, że w tym roku mieszkańcy gminy taki dostęp otrzymają. Jest to projekt wart ponad 20 mln. zł a wiec poważne pieniądze ze środków unijnych. Następnie poprosił o przekazanie życzeń żeby powiat rozwijał się jak najlepiej, bo jeżeli się rozwija i ma pieniądze to również pieniądze idą na gminy i mamy w tym wspólny interes żeby korzystać z tych środków, jakie powiat pozyska. Natomiast w kwestii tego roku to o czym Pani Radna wspominała to jest kwestia projektów drogowych to mam nadzieję, że jeżeli się uda to faktycznie zrealizować i te pieniądze pociągnąć to ta poprawa będzie zdecydowanie odczuwalna. Ma nadzieję, że wszyscy będziemy świadkami tego, że coś nowego i porządnego w gminie a szczególnie w jej centrum jest zrobione. Jeszcze raz podziękował i w imieniu własny i zebranych, złożył życzenia szczęśliwego i obfitego nowego Pani Radnej i zwrócił się o przekazanie tych życzeń Radzie Powiatu i Panom Starostom z którymi współpraca układa się znakomicie i tutaj w tym temacie nie można powiedzieć złego słowa.
Następnie korzystając z obecności Pani Radnej zwrócił się z prośba o podjęcie takich działań w kwestii planów, jakie są w Starostwie dot. drogi w Radomce żeby problem tej drogi jak najszybciej rozwiązać. Pogoda sprzyja i można by te roboty planowane na tej drodze zacząć, aby ludzie mogli tą drogą się poruszać.
Pani A Cicholska zobowiązała się do przekazania prośby.
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech podziękowała Radnej za przybycie na sesje. Dołączając się do życzeń Pana Wójta poprosiła o przekazanie na ręce Pana starosty i wszystkich w poecie życzeń od rady i od wszystkich uczestników.
Pkt. 1
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech otwierając obrady po stwierdzeniu quorum radnych władne do podejmowania prawomocnych uchwał odczytała n/w porządek obrad, który został przyjęty jednomyślne /14 głosów za/.
1.Otwarcie, stwierdzenie quorum oraz przyjęcie porządku obrad.
2.Przyjęcie protokołu z XXXIX sesji Rady Gminy.
3.Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
4.Informacja o pracy komisji rady między sesjami
5.Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawie
1/ zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na rok 2014
2/ zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Radosne przedszkolaki w gminie Regimin”
złożonego w ramach naboru 1/ POKL/9.1.1/2013 Priorytet IX POKL Działanie 9.1
Poddziałanie 9.1.1
3/uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014-01-03
4/uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na rok 2014
5/podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnej
pomocy w zakresie dożywiana w ramach wieloletniego programu wspierania
finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania”
na lata 2014 – 2020.
6/zwolnienia z odpłatności za świadczenia przyznawane w zakresie dożywiania
uczniów w szkołach, gdy dochód rodziny przekracza 150 % kryterium dochodowego,
o którym mowa w art. 8 ustawy o pomocy społecznej.
6.Interpelacje i zapytania radnych
7.Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzednich sesjach
8.Wolne wnioski i informacje
9.Zamknięcie obrad.
Pkt.2
W Pkt 2 Przewodnicząca Rady Pani E Pielech poinformowała, że z uwagi na krótki okres miedzy sesjami jak również w tym okresie były 4 dni wolne od pracy, protokół nie został sporządzony i zostanie przedłożony na następnej sesji.
Pkt.3
Wójt Pan L Zduńczyk przedstawiając informacje o pracy między sesjami poinformował, że w okresie od 31.12 do chwili obecnej tj. 07.01.2014 r. były tylko trzy dni robocze, więc w ciągu tych dni niewiele się działo poza sprawami czysto biurowymi. W związku z tym jedyną ważną rzeczą jest podpisanie listu intencyjnego z miastem Ciechanowem i sąsiednimi gminami. Miasto Ciechanów wystąpiło z propozycją - projektem na przyszłe środki unijne w celu pozyskania pieniędzy zewnętrznych na realizacje projektu „utworzenia szlaków rowerowych na terenie gmin które te porozumienie podpisały, tych gmin jest 8 łącznie z miastem.
W tej chwili koncentrujemy się na przygotowaniu wniosków na 10 stycznia i to pochłaniania nam zdecydowanie najwięcej czasu.
Dyskusji nad przedstawionym sprawozdaniem nie było.
Pkt.4
W okresie między sesyjnym obradowała tylko Komisja Budżetu, Finansów, Planowania, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa. Tematem obrad było zaopiniowanie zmian do budżetu gminy na dzisiejszą sesje, która komisja zaopiniowała pozytywnie.
Dyskusji nad przedstawioną informacją nie było.
Pkt.5/1
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Regimin na rok 2014 poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że głównym powodem zwołania dzisiejszej sesji jest wprowadzenie do budżetu sfinansowania ze środków na finansowanie projektów czy wniosków jakie zamierzamy do 10 stycznia złożyć w „Ciuchci Krasińskich” w ramach naboru na tz małe projekty. Oczywiście w związku z faktem że ta sesja jest przygotowana natychmiast pojawiły się następne informacje i jedną z nich jest iż otrzymaliśmy umowę i zgodę na realizację projektu na „Radosne przedszkolaki w gminie Regimin”. W związku z tym możemy już w dniu dzisiejszym podjąć uchwałę o wprowadzeniu tego projektu do realizacji a jednocześnie wprowadzić środki jakie na ten cel otrzymaliśmy z funduszy unijnych.
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie podjęli uchwałę Nr XL/211/14 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2014 rok.
Pkt.5/2
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Radosne przedszkolaki w gminie Regimin” złożonego w ramach naboru 1/ POKL/9.1.1/2013 Priorytet IX POKL Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.1 poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk powiedział, że jest to już kolejny nie pamięta, który projekt na który gmina Regimin pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach tz projektów miękkich. Po złożeniu tego wniosku otrzymaliśmy kwotę prawie 348 tyś zł na realizację tego projektu. Będzie to przedszkole dla dzieci 3 i 4 letnich. Ponieważ 5 – latki już mamy wdrażane i one są również finansowane ze środków Unii Europejskiej. Drugiego stycznia otrzymaliśmy informację o tym, że ten projekt został przez Mazowiecką Jednostkę zaopiniowany pozytywnie. Wszystkie warunki zostały wypełnione i związku z tym mamy prawo wdrażać ten projekt. Żeby ten projekt uruchomić pierwszym etapem jest dostarczenie do Mazowieckiej Jednostki odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej, że gmina akceptuje ten projekt i chce go realizować i jest to uchwała Rady Gminy o zgodzie na przyjęcie tych środków i realizację, tego projektu. Mamy 10 dni od 2 stycznia na podjęcie takiej uchwały i przekazania jej do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych i wszczęcie procedury już wprowadzania tego projektu w życie. W związku z tym, że mamy tą sesje związaną ze złożeniem wniosków na „Ciuchcię Krasińskich” dobrze się stało i możemy dzisiaj taką uchwałę podjąć
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za / podjęli uchwałę Nr XL/212/14 w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu pn. „Radosne przedszkolaki w gminie Regimin” złożonego w ramach naboru 1/ POKL/9.1.1/2013 Priorytet IX POKL Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.1.
Pkt. 5/3
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014 zwróciła się do Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu narkomani gmina jest zobowiązana do opracowania i uchwalenia przez radę programu przeciwdziałania narkomanii. Program ten stanowi część gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych gminy Regimin. Drugim elementem tej strategii jest Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Na cele profilaktyki antyalkoholowej kierujemy środki pozyskane z tzw. kapslowego, czyli z opłat za pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Natomiast program przeciwdziałania narkomanii jest finansowany ze środków własnych samorządu. My na ten cel w roku bieżącym planujemy wydać ok. 4 tyś zł. Środki te zostaną skierowane na działania profilaktyczne.
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za / podjęli uchwałę Nr XL/213/14 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014
Pkt.5/4
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014 poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że tak jak wcześniej wspomniał tego typu program finansowany jest ze środków, jakie gmina pozyskuje w ramach wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Średnio w ciągu roku w ostatnich latach z tego tytułu wpływa do budżetu gminy kwota w granicach 61 – 63 tyś zł A więc nie jest to kwota mała. Widać wyraźnie, że zbyt na te produkty jest duży. skoro aż takie kwoty wpływają do budżetu gminy. Zgodnie z ustawą te środki mogą być skierowane tylko i wyłącznie na organizacje różnego typu form przeciw działania alkoholizmowi. Oczywiście pierwszym zadaniem jest prowadzenie może nie tyle profilaktyki ile już procedur związanych z likwidacją alkoholizmu. Wzywane są osoby które mają ten problem życiowy i tutaj musimy kierować je zarówno na badania psychiatryczne, robić wywiady środowiskowe , również musimy oddawać te sprawy do sądu. Drugim ważnym elementem w tym programie jest profilaktyka. W związku z tym bardzo często korzystamy z usług różnego typu instytucji czy firm specjalistycznych w celu przeprowadzenia w tym temacie szkoleń, pogadanek, konkursów itp. Profilaktyka ta jest prowadzona w szkołach na terenie naszej gminy. Na ten cel na bieżący rok przeznaczona jest kwota w wysokości 14.500 zł. Obowiązkiem Komisji jest również dokonywanie kontroli punktów sprzedaży alkoholu. Sprawdzane są zasady obowiązujące przy sprzedaży alkoholu Następna sprawa to prowadzenie zajęć dla młodzieży chodzi o to żeby zając młodzież czymś innym niż szukanie możliwości picia piwa na przystanku. Nie będzie ukrywał, że tym jednym z elementów jest działalność sportowa i tutaj właśnie staramy się jak największą grupę dzieci i młodzieży przyciągnąć do tego typu zajęć żeby miała zorganizowany wolny czas. I na ten cel rocznie zaplanowane jest ok. 6 tyś zł.
Oczywiście są wynagrodzenia wynikające z funkcjonowania całego tego systemu, bo wiadomo, że Gminna Komisja, która kiedyś składała się z 8 teraz jest 5 osób również pobiera za to drobne wynagrodzenia. W tej komisji staramy się gromadzić ludzi, którzy mają styczność z tymi problemami. Są to osoby związane ze środowiskiem tz. AA czyli osoby, które są alkoholikami ale nie piją. Jest to również Ośrodek Pomocy Społecznej i Policja. Są również reprezentanci szkół którzy na co dzień mają styczność z tym problemem i potrafią wesprzeć czy też mieć pomysł na rozwiązanie tych problemów.
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XL/214/14 w sprawie chwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014
Pkt.5/5
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnej pomocy w zakresie dożywiana w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020 poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że Pan kierownik GOPS-u zwrócił się z prośbą o uwzględnienie na bieżącej sesji dwóch uchwał dot. programu dożywiania na terenie gminy ze względu na fakt że, będzie mógł przygotować i złożyć wnioski o pozyskanie środków zewnętrznych na ten cel. Może powiedzieć tyle, że do tej pory z pewnym zdziwieniem przyjmuje informacje o projektach i programach różnego typu dot. niedożywionych dzieci bo w naszym przypadku takiego zjawiska nie obserwujemy. W naszym przypadku wręcz namawiamy rodziców żeby składali wnioski o pozyskanie bezpłatnego wyżywienia dla dzieci. Pieniądze, które mamy a w dużej części pochodzą one właśnie z dotacji zewnętrznej umożliwiają praktycznie dożywianie wszystkich osób, które są chętne do tego żeby bezpłatny posiłek otrzymać. Ponieważ w grudniu 2013 roku przyjęta została nowa uchwała Rady Ministrów dot. zasad udzielania dotacji na program dożywiania to zgodnie z tą uchwałą warunkiem otrzymania przez gmine dotacji z programu na dofinansowanie pomocy osobom przekraczającym kryteria dochodowe jest przyjęcie przez gminę stosownej uchwały podwyższającej kwotę kryterium dochodowego. Podjęcie tej uchwały pozwoli na złożenie wniosku o dofinansowanie, czyli pozyskanie środków od wojewody.
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XL/115/14 w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnej pomocy w zakresie dożywiana w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020.
Pkt.5/6
Przewodnicząca Rady Pani E Pielech przystępując do kolejnego punktu porządku obrad po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zwolnienia z odpłatności za świadczenia przyznawane w zakresie dożywiania uczniów w szkołach, gdy dochód rodziny przekracza 150 % kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ustawy o pomocy społecznej poprosiła Wójta o przedstawienie uzasadnienia.
Wójt Pan L Zduńczyk poinformował, że wspomniała uchwała Rady Ministrów również dotyczy zwolnień z odpłatności za dożywianie. Przewiduje ona pomoc w dożywianiu dla osób i rodzin, których dochód nie przekracza 150 % kwoty kryterium dochodowego. Są jednak rodziny, których dochód przekracza 150% kryterium dochodowego, jednak ich sytuacja zdrowotna oraz rodzinna wymaga takiego wsparcia. Biorąc powyższe pod uwagę podjęcie tej uchwały pozwoli udzielić bezpłatnej pomocy w formie dożywiania w szkłach dzieciom w tych rodzinach.
Radni głosu w dyskusji nie zabierali. Na wniosek Przewodniczącej Rady jednomyślnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XL/216/14 w sprawie zwolnienia z odpłatności za świadczenia przyznawane w zakresie dożywiania uczniów w szkołach, gdy dochód rodziny przekracza 150 % kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ustawy o pomocy społecznej.
Pkt.6
W Pkt. 6 głosu nie zabierano.
Pkt.7
W Pkt.7 głosu nie zabierano.
Pkt.8
W Pkt.8 głosu nie zabierano.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani E Pielech zamknęła obrady XL sesji Rady Gminy.
Protokołowała:
M. Lachowicz
……………..
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Regiminie